„Apsimetimo“ terminas

Vystant verslą ir siekiant geriausių rezultatų, tik nedaugelis kompanijų drįsta išeiti iš savų rėmų ir ieškoti naujų mąstymo metodų, kuriuos galėtų pritaikyti ir kuriais galėtų vadovautis savo veikloje. Ar kada girdėjote apie „apsimetimo“ terminą? Jeigu ne, tai — puiki proga su juo susipažinti, o jeigu girdėjote — turite puikią galimybę prisiminti, kodėl jis toks pravartus, ir tuo pačiu paklausti savęs, kodėl jo nenaudojate dažniau.

Šis terminas atsirado atlikus entreprenerinių kompanijų analizes, siekiant suvokti, kas ir kaip vyksta jų aplinkose, bei atrasti, kuo jų veiklos principai skiriasi nuo kitų kompanijų. Buvo pastebėta, jog tokios kompanijos, kurios rinkoje visuomet yra vienu arba net keliais žingsniais priekyje, naudoja vadinamuosius „procese išplaukiančius dalykus“. Tai reiškia, jog pirmiausiai visuomet apsibrėžiamos kelios galimos rinkos, įvardijami keli segmentai bei partneriai, o tuomet siekiama, kad tai, kas yra nauja, žmonėms atrodytų pažįstama, ir priešingai, kas pažįstama — atrodytų nauja. Tai — pats tikriausias trendų atsiradimo apibūdinimas.

Kitaip tariant, „apsimetimo“ terminas reiškia, jog kompanijos, iš anksto žinančios savo konkretų tikslą, jo siekdamos stengiasi „prisirinkti“ naujų to tikslo siekimo priemonių. Mąstant šiuo būdu, visuomet apžvelgiamos ir kelios galimos tikslo siekimo baigtys, kurių gali būti ne viena. Tikslo siekimo procese stengiamasi atrasti tam tikrų netikėtų vartotojų požiūrių, ir akcentuojamas pats veiksmas, o ne analitinė aplinka, kaip dažniausiai būna daugelio kompanijų atvejais. Svarbu pabrėžti, jog, prisiimant šį terminą, vyksta labai įdomus dalykas, apibūdinamas kaip mokymasis procese, akcentuojant, kad iš tiesų niekas nežino, kaip būtų geriausia siekti numatytų tikslų. Tai garantuoja, jog visuomet bus ieškoma ir atrandama kažkas visiškai ir absoliučiai naujo, ką būtų galima sėkmingai pritaikyti kompanijos veikloje, siekiant efektyvaus verslo plėtojimo.

Prisiimant šį mąstymą, reikėtų vadovautis tokiais esminiais jo principais kaip toleruotinų nuostolių apsibrėžimas, įvertinant, kiek galite sau leisti prarasti, laikantis idėjos, jog, jeigu laimėsite — laimėsite daug, taip pat savęs ir savo galimybių identifikavimas (geriau žvirblis rankoje negu…) strateginės partnerystės, kuomet ne analizuojami konkurentai, o kuriamos strateginės partnerystės bei naujos rinkos, jų plėtojimas, bei tikėjimas, jog kiekvienas trukdis procese iš tiesų reiškia naują galimybę. Pirmaujančios kompanijos žino, jog ateities numatyti negalima, tačiau tokioje aplinkoje, kurią geba kontroliuoti, visuomet stengiasi pasiekti pačių aukščiausių rezultatų.