„Gretimo įmanomumo“ strategija

Vystant bei plėtojant verslą, siekiant numatytų rezultatų, žmonės dažniausiai yra linkę žvelgti į tolimesnę perspektyvą, joje ieškoti problemų sprendimų, įkvėpimo tolesniems procesams ir netgi idėjų verslo įkūrimui. Tačiau ar pagalvojote, kad geriausi dalykai dažnai būna pasislėpę tiesiai prieš mus? Įdomu tai, jog šį principą galima pritaikyti ir versle, jo plėtojime bei netgi įkūrime.

Gretimo įmanomumo strategija, kurią visuomenei pristatė S. Johnson, bendriausia prasme vadovaujasi principu, jog inovacijos visuomet kyla iš permąstymo bei kūrybiškumo. Ką tai reiškia? Tai, kas mes esame, mus ir riboja, ir tuo pat metu suteikia ateitį. Verslo prasme tai skambėtų taip: tai, kokioje platformoje vystome ir plėtojame savo verslą, yra mūsų ateities šešėlis, o kartu — ir žemėlapis, nurodantis tiek ateities pokyčių potencialą, tiek ir apribojimus. Šią strategiją geriausiai iliustruoja pavyzdys, kuomet taikoma vadinamoji „pakartotinio panaudojimo“ koncepcija, kai tai, kas jau buvo panaudota, yra perdaroma ir sukuriamas kur kas aukštesnės kokybės ir vertės produktas, negu prieš tai. Bene pirmieji, pritaikę šią strategiją, buvo du vaikinai iš Amerikos, tik ką pabaigę studijas ir ieškantys būdų užsidirbti pinigų. Ne paslaptis, kad amerikiečiai labai mėgsta kavą, o išmetami kavos tirščiai — didelė šalies problema. Taigi, vaikiniai įkūrė verslą, kurio pagrindu tapo minėtųjų tirščių perdirbimas: jie sugalvojo tirščius panaudoti brangių grybų auginimui, nes, pasirodo, kavos tirščiai skatino šių grybų augimą, o tuomet ėmė tiekti juos prabangiems Amerikos restoranams. Kitaip tariant, esamus išteklius jiedu perkombinavo visiškai naujai paskirčiai. Iš tiesų ši strategija yra tiesiog genialiai paprasta: naujų idėjų generavimas visuomet remiasi jau netoliese esančių idėjų, kurios yra susijusios, paieška. Itin nutolusios idėjos negalės būti realizuotos ar pasiektos, jeigu iš pradžių neįsigilinsime į šalia jau esančią — viską sujungiančią — sritį. Tai galima laikyti visiškai natūraliu rezultatu, nes evoliucija pati savaime veda link to, jog naudingi efektai nusvertų neigiamus dalykus. Tereikia tik gerai pamąstyti ir, svarbiausia, apsižvalgyti aplinkui. Visi mes tikrai žinome, kad genialiausi dalykai ir net pertraukiančiosios inovacijos gali būti atrandamos visai paprastai, tiesiog nuoširdžiai apsižvalgius aplinkui ir patyrinėjus tiek savo asmeninę, tiek ir verslo aplinką.