Vertės kūrimas

Vienas itin sėkmingo verslo rodiklių, be jokios abejonės, yra nuolatinis vartotojų sugrįžimas pas jus, arba jų išlaikymas. Tai, kiek vartotojai yra jums ištikimi, lemia pagrindiniai jūsų verslo koncepcijos principai. Ne paslaptis, jog jeigu jūsų teikiamos paslaugos ar parduodamos prekės suteikia vartotojams papildomos naudos, sugrįžti jie bus linkę kur kas labiau, o kartu su savimi gali atsivesti ir daugiau potencialių klientų. Taigi, jeigu savo versle dar nesinaudojate šia strategija, dabar — pats laikas ją išbandyti.

Papildomos vertės vartotojui kūrimas, dar vadinamas vertės inovacijos koncepcija, atsiranda tuomet, kai kompanijos veiksmai padeda sumažinti veiklos kaštus ir padidinti vartotojų gaunamą naudą. Tai reiškia, jog pirkėjui ar vartotojui vertė suformuojama sukuriant elementus, kurių jūsų versle anksčiau tiesiog nebuvo. Siekiant sukurti vadinamąsias vertės inovacijas, atliekami keturi svarbiausi žingsniai: eliminavimas, sumažinimas, sukūrimas ir padidinimas. Taip sukuriama nauja vertės grandinė: įsivaizduokite atvejį, kuomet visa kompanijos veikla yra nukreipta tik į siekį, jog vartotojas būtų kuo labiau patenkintas, ir jūs suvoksite esminį vertės kūrimo vartotojui principą. Tokia strategija siekiama, kad vartotojui viskas būtų kuo patogiau ir paprasčiau. Puikus pavyzdys šiuo atveju yra IKEA — kompanijos verslo modelio pamatas yra toks, jog, tam tikrų techninių dalykų sąskaita sutaupomas žmonių laikas, nes jie patys lengvai susikrauna įsigytas prekes į mašiną, o po to nesunkiai susikonstruoja baldus namie. Tai — pirmasis tokio pobūdžio veiksmų pavyzdys, kurio kitos baldų kompanijos iki tol nebuvo sugalvojusios ar pritaikusios. Empatiškumas vartotojui, ergonomiškumas yra šiai strategijai būdingi bruožai.

Siekiant kurti vartotojams papildomą vertę, kuri trauktų juos sugrįžti pas jus, ir, žinoma, darytų juos patenkintais jūsų produktais ar paslaugomis, svarbiausia yra suvokti, ką jūsų vartotojai galėtų laikyti papildoma verte, todėl visuomet reikia stengtis kuo daugiau sužinoti ne tik apie vartotojų įpročius bei veiksmus, bet ir atkreipti dėmesį į reakcijas, kurias jiems sukeliate.

Siekdami sukurti daugiau papildomos vertės savo vartotojams, turėkite mintyje, jog vartotojai visuomet labiau pasitiki tokiomis kompanijomis, kurios rizikuoja netekti labai daug, jeigu neišpildys savo pažadų jiems, todėl būtų efektyvu, jeigu rastumėte būdų, kuriais galėtumėte tai perteikti savo vartotojams. Taigi, pradėkite nuo savo kompanijos ar įmonės vertės pasiūlymo suvokimo — išsiaiškinkite, koks jis, ką papildomo suteikiate savo vartotojams ir kaip galite suteikti jiems dar daugiau kokybiškumo.